cahuita - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Peter Vos - WaarBenJij.nu cahuita - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Peter Vos - WaarBenJij.nu

cahuita

Door: anjapeterannesamara

Blijf op de hoogte en volg Peter

23 Februari 2012 | Costa Rica, Cahuita

De reis naar Cahuita viel niet mee. Google maps gaf 3,5 uur aan. Incl. een verkeersinfarct en een lange sliert vrachtwagens werden het er 6. Onderweg was het wel prachtig. Dwars door de Andes gereden. We waren onder de indruk van al dat groen en dat elk huis een ander kleurtje heeft. Onderweg nog een politiecontrole gehad. Peter dacht dat hij te hard had gereden (was ook zo) maar het ging alleen om de papieren. Samara was erg onder de indruk van de “schuurtjes” waar hele gezinnen in leven. Het is echt alleen een dak boven het hoofd, meer niet. Uiteindelijk werden we beloond. Playa Negra is nog mooier dan Dos Palmas. Een schitterende tuin met de meest prachtige bomen. De kids duiken gelijk het zwembad in. Na het zwemmen gegeten in een Reggae bar. Cahuita is helemaal reggea, vandaar dus.
Vanochtend zijn we naar het nationale park Cahuita gegaan. Voor we vertrokken waren er in de tuin allemaal mooie vogeltjes te zien. Ook lag er een leguaan van meer dan een meter te slapen in en boom. Het park bestaat uit water, strand en woud. Langs het strand zijn we gewandeld tussen de bomen door. Al snel zagen we een roedel zwarte brulapen met een paar baby’s. Ietsjes verder lag een giftige gele eyelash palm pitviper. (misschien niet heel verantwoord om daar 20 centimeter voor te gaan hangen om een foto te maken, wel goed gelukt trouwens). Even verderop hing een luiaard, die zich zowaar verplaatste waardoor we hem goed konden zien. Verder nog heel veel mooie grote vlinders. Na 2 uurtjes hadden de benen van Samara geen zin meer en was Anne zo suf als een konijn (Anne heeft een beetje last van de warmte).
s’ Middags naar het strand en heerlijk in de golven gezwommen. Op weg naar het strandje zagen we nog een leguaan. Helaas wat laat, hij kwam van links, ging onder het wiel door en in de achteruitkijkspiegel liep hij gewoon door. Ongelofelijk, de jeep kwam omhoog en dat beest loopt door.

• 23 Februari 2012 - 11:17

Elsbet En Erik:

Wat een geweldige foto's en wat zullen jullie een hoop indrukken opdoen. Die zee ziet er paradijselijk uit, geniet ervan!

• 23 Februari 2012 - 11:54

Marianne:

Wat leuk dat jullie in zo'n Reggae plaatsje zitten! Dat hadden wij ooit in Guatemala; heel ander sfeertje...
    En wat een dieren hebben jullie nu al gezien zeg! Dat gele ding (slang??) is wel serieus!!
    Hier nu bijna vakantie. De kinderen zijn morgen alweer vrij.... Hebben vannacht een 'lesmarathon' voor het goede doel. xxx

• 23 Februari 2012 - 12:53

Oma En Opa Vos:

Wij vinden het heel mooie foto`s en hopen dat jullie veel plezier en mooi weer hebben.
    Groetjes!