Playa Samara en Ojochal - Reisverslag uit Ojochal, Costa Rica van Peter Vos - WaarBenJij.nu Playa Samara en Ojochal - Reisverslag uit Ojochal, Costa Rica van Peter Vos - WaarBenJij.nu

Playa Samara en Ojochal

Door: anjapeterannesamara

Blijf op de hoogte en volg Peter

06 Maart 2012 | Costa Rica, Ojochal

Playa Samara was een erg mooi plekje. Een typisch s strandplaatsje, brede stranden, souvenirwinkeltjes en veel restaurantjes met Happy Hour. Anja heeft ons verwend. De eerste dag hadden we gebakken aardappels, gebakken vis en gekookte sperziebonen. De tweede dag heeft Anja spaghetti gemaakt. Toch fijn een eigen keukentje ;-). Dat waren de hoogtepunten. Zonder gekheid, we hebben heerlijk genikst bij het zwembad, op het strand en op onze veranda (afmeting randstad-postzegel) en onze hangmatten. Samara was helemaal blij, ze heeft een Samara pet gekocht en is bij 10 Samara borden op de foto gegaan. Zondag hadden we een lange reis naar het zuidwesten, naar Ojochal. We hebben een prima onderkomen met zwembad. De dames lagen er uiteraard gelijk in. Onderweg kwamen we langs de brug met krokodillen. Tientallen van die enorme beesten onder een hoge brug met lage reling. We vonden het erg indrukwekkend maar verder waren de stemmen verdeeld: Anja & Samara vonden de krokodillen erg en, Peter & Anne vonden de brug erg eng. Maandag (oeps wat gaat het hard) zijn we naar een indianendorp geweest. Onderweg werden we aangehouden. Deze keer had Peter weer te hard gereden en was dat helaas ook de reden om te stoppen. We waren al gewaarschuwd dat een bekeuring een Costaricaans maandsalaris kon zijn. Wel dat salaris bedraagt dus ongeveer 525 euro. Niet gek toch! Als bekeuring wel wat veel. Daarom ging de trukendoos open: vriendelijk lachen, nog minder verstaan dan je echt doet, dom kijken, bijna huilen etc. . Resultaat was dat hij uit medelijden (tuurlijk) ook akkoord ging met 40 euro zonder bonnetje. Typisch geval van win-win zouden we in NL zeggen. Poeh en het is al zo warm.
Het indianendorp was leuk. Ze leven daar echter wel erg westers inmiddels, mobieltje, telefooncel, pepsi en zelfs internet en schooluniform. Ze hadden ook een museum met uitleg. Erg leuk met wat oude foto’s, een prachtig verhaal over de strijd tegen de Spanjaarden http://www.youtube.com/watch?v=66rSDpxSyiE incl. youtube filmpje. We hebben een prachtig gekleurd masker gekocht. Daarna zijn we in Ojochal nog naar een waterval geweest waar we nog in gebadderd hebben. Helaas werden we al snel verjaagd door giga-mieren. Bulten hebben al genoeg in allerlei soorten dus we zijn maar gegaan. ’s Avonds gegeten bij een ietwat maffe Duitser. Morgen gaan we varen en dan hopen we op dolfijnen en misschien walvissen en reuzenschildpadden.

• 06 Maart 2012 - 07:53

Marianne Derkse:

ik wist niet dat jullie zo goed toneel kunnen spelen, maar het heeft wel geholpen wat betreft de grootte van de bekeuring. Liggen die krokodillen ergens waar ze niet weg kunnen? Lijkt me anders wel eng. Ik kijk uit naar de volgende belevenissen.

• 06 Maart 2012 - 08:01

Elsbet En Erik:

Zo hee Samara, zo'n foto met een Samara bord moet je uitvergroten en thuis op je kamer hangen! Bijvoorbeeld die met Super Samara, echt stoer. We genieten van jullie verhalen. Nog veel plezier.

• 06 Maart 2012 - 10:24

Patrick En Carlijn:

Superleuk om de verhalen over jullie belevenissen te lezen! Heel erg stoer die krokodillen onder die brug, machtige beesten zijn het. Ik geloof dat ik (Patrick) me ook meer druk zou maken om de hoogte dan om de krokodillen! :-)

Erg mooie foto's ook weer en Samara die boft maar dat ze een plaats naar haar vernoemd hebben ;) Daar zijn we best jaloers op!!

Heel veel plezier de laatste dagen, geniet ervan!

• 07 Maart 2012 - 12:44

Oma En Opa Vos:

Hoi globetrotters,
    We vinden het leuk dat jullie zulke spannende en interessante dingen meemaken.Knap dat jullie met zo'n lage boete weggekomen zijn.We wensen jullie een aangename en voorspoedige terugreis!
    Groetjes.

• 07 Maart 2012 - 21:30

Geert En Marianne :

Jullie avonturen gaan maar door! Voor ons gevoel zijn jullie al veel langer weg dan 2,5 week! Die krokodillen zijn wel erg indrukwekkend. Ik (marianne) zou blij zijn met zo'n hoge brug :-)

Geniet nog even met elkaar van al t mooi's!! (hier heeft t bijna heel de dag geregend....) xxx