Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Peter Vos - WaarBenJij.nu Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Peter Vos - WaarBenJij.nu

Ayutthaya

Door: Anja & Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

25 Juli 2015 | Thailand, Ayutthaya

'S Ochtends vroeg opgestaan want de trein gaat om 8.50 en Peter wil altijd wat speling. OV is tenslotte erg spannend! We waren mooi op tijd en de trein vertrok precies op tijd. Na alle verschrikkelijke verhalen over vertraging waren we daar erg tevreden over. De reis ging prima. De stoelen zaten weliswaar los en elke keer als de deur van het compartiment openging rook het ernstig naar poep en pies, maar we kregen af en toe drinken en zelfs eten. Uiteindelijk kwamen we om 18.45 met maar 30 minuten vertraging aan op het station. We hadden een hotelletje buiten de stad gereserveerd en werden daar gelijk heen gebracht. Prima plekje waar we ook konden eten en 's avonds nog lekker iets drinken met elkaar. We hebben voor de volgende dag alvast een boottocht geregeld.

Die boottocht was erg leuk. Met een paar stops bij ruïnes en tempels onderweg. De ruïnes hier zijn prachtig. In de nieuwe stad ligt nog een halve oude in de vorm van ruïnes, heel bijzonder om te zien. Het is hier weer wat warmer dan in het noorden en we moeten weer even wennen. Eind van de dag hebben we het plaatselijke zwembad maar opgezocht voor een beetje verkoeling. Voor morgen hebben we een auto geregeld die ons rechtstreeks naar de volgende bestemming brengt. We wilden het de kinderen niet aandoen om weer een reisdag te hebben morgen, maar nu beschuldigen ze ons van geldverspilling. Volgende keer mogen ze dus weer lekker boemel in de rondte met een busje.

• 26 Juli 2015 - 11:21

Oma En Opa Vos:

Leuk om weer wat van jullie te horen. Hopelijk smaakte het eten in de trein ondanks de poep en pies luchtjes. Gelukkig was Anne weer snel opgeknapt. Hoe gaat het met de rug van Peter?
    Gisteren (25/7) hadden we hier de hevigste Juli-storm (tot 10 Bft) met regen sinds 1901.
    We wensen jullie nog veel reisplezier, maar blijf gezond!
    Brengen Anne en Samara dat olifantje op de foto nou mee naar Berkel?
    Ik heb een paar keer geprobeerd te bellen, echter zonder resultaat.

• 26 Juli 2015 - 14:46

Peter:

Hoi Papa en Cristina, de olifant komt in de achtertuin uiteraard. Mijn rug doet het weer heel aardig. Morgen gaan we in een bergdorp ol een plank slapen dus we zullen zien. Bellen gaat hief niet lukken vreex ik. Groetjes vanaf de River Kwai.

• 27 Juli 2015 - 07:03

Marianne(zus):

Jeetje, wat hebben jullie al veel gezien en gedaan zeg! En wat ziet het er mooi uit op de foto's! Het blijft grappig om letterlijk aan de andere kant van de wereld toch elkaars reisavonturen te kunnen volgen!!
    Geniet nog met elkaar! Liefs van ons 4tjes xxx