Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Peter Vos - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Peter Vos - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

25 Juli 2015 | Thailand, Chiang Mai

Chiang Mai

De laatste avond zijn we nog lekker wezen eten in Pai en toen de kids naar bed gingen zijn Anja en Peter nog even naar de wijnbar gegaan. Daar raakten we in gesprek met de eigenaar over het olifantendilemma. We willen niet naar een park waar de olifanten worden mishandeld voor de toeristen maar willen wel graag naar de olifanten. Hij had een vriend in Chiang Mai die net voor zichzelf was begonnen met een Olifant-vriendelik kamp. Uiteindelijk hebben we door hem laten bellen en geregeld dat we overmorgen naar dat park gaan.

De volgende ochtend hebben we de minibus naar Chiang Mai gepakt. Deze chauffeur reed een stuk rustiger dan die op de heenweg waardoor het voor magen en rug een stuk beter te harden was. In Chiang Mai gelijk de bus naar het Hotel genomen. Het hotel had een zwembad dus de meiden zijn lekker gaan zwemmen. Anne was de hele dag al niet zo lekker en toen we in het restaurant zaten ging het echt mis. Gelukkig haalde ze net het plaatsje naast het restaurant waar ze de roereieren van die ochtend weer hun vrijheid teruggaf. Daarna kwam er een tropische regenbui dus de volgende ochtend was alles weer weg. We konden gelukkig de olifantentoer een dag later doen zodat we een dagje langer in Chiang Mai blijven en Anne rustig kan bijkomen.
De volgende dag zijn we eerst naar het station gegaan om een treinkaartje naar Ayutthaya te kopen. Het bleek dat de nachttrein daar al om 4.30 aankomt en dat vonden we niet zo geslaagd. Slapen doe je toch niet en dan sta je midden in de nacht op een station in een vreemde stad. Dus we hebben de dagtrein gereserveerd. Kost het astronomische bedrag van €60 voor vier personen voor 600 kilometer, daar bleek later een paar rondes drinken en een warme maaltijd bij te horen. Vervolgens zijn we met een rode bustaxi naar een prachtig tempelcomplex een stuk buiten de stad gegaan. Dat was echt heel erg mooi met een kabelbaan (gewoon een lift dus) en honderden Boeda's. Terug in Chiang Mai zijn Anja en Samara naar een massagesalon gegaan. Daar hebben ze zich een uur lang laten verwennen. Samara vond het eerst spannend maar was daarna ook helemaal ontspannen. Glimmend van de olie kwamen ze weer terug. Anne en Peter zijn wezen zwemmen bij het Hotel.

Olifantenkamp
Vandaag een tocht naar een olifantenkamp buiten Chiang Mai. Mooie rit een een prachtige plek. Eerst wat uitleg gekregen over de olifanten en daarna mochten we er naar toe. Ze hebben drie babyolifantjes die in het kamp mogen blijven wonen. Ze zijn vrijgekocht van hun vorige eigenaar die ze wilde gebruiken om te laten werken. De olifanten worden bedreigd met uitsterven en erg slecht behandeld (onder ander voor toeristen shows en ritjes op hun rug). Er zijn een paar kampen die de olifanten op proberen te vangen om ze weer een wat normaler leven in de natuur te geven. Dit kamp is er zo een. We mogen dan ook niet rijden op de olifanten. Wel mogen we met ze in de rivier om ze te wassen en met ze te spelen. Heel erg leuk, wat een belevenis. Ze spuiten ons ook nat. Terug bij de hut krijgen we een enorme tropische plensbui, geweldig zo half in de jungle en dan onder een afdak in een regenbui. Ons busje stond een stuk verder, die kon niet meer verder door de blubber. We moesten dus toen we terug gingen eerst en stukje lopen om daar weer te komen. Na de tropische bui was het een grote glibberige modderpoel en zaten we letterlijk tot onze rug onder de spetters. Dat is lekker opgedroogd op de terugweg en we durfden eigenlijk het hotel niet meer in, zo vies waren we. Terug in het hotel bleek er zelfs nog een halve olifantendrol onder anne d'r voet te zitten. Douchen was dus wel even nodig.

• 25 Juli 2015 - 16:02

Marianne:

De trein prijzen zijn daar beter dan hier. Het is haast gratis. Leuk om jullie zo te volgen.

• 26 Juli 2015 - 13:18

Bert En Wil :

Leuk ,gezien jullie ervaringen ,soms minder fijn ,maar die onthoud je. Geniet er maar van. B&W