Eerste week Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Peter Vos - WaarBenJij.nu Eerste week Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Peter Vos - WaarBenJij.nu

Eerste week Thailand

Door: Peter, anja

Blijf op de hoogte en volg Peter

20 Juli 2015 | Thailand, Chiang Mai

's Avonds zijn we naar de nachtmarkt van Chiang Mai geweest. Met de tuk tuk ons laten brengen. We kennen inmiddels de prijzen een beetje. Toen er een chauffeur weigerde oms mee te nemen bij het afdingen wisten we wat de onderkant was. Heel veel kleine kraampjes met allerlei leuke spullen voor toeristen. Anne wilde een broek kopen die Anja en Samara 's middags ook al hadden gekocht. Gelukkig gelukt dus alle drie de dames hebben nu eenzelfde soort broek. Dit is een dure buurt want er zitten twee hoogbouw hotels en het terrasje waar we wat drinken is vier keer zo duur als aan de andere kant van de stad. Vervolgens weer met de tweede tuk tuk ;-) ons terug laten brengen naar het Hotel. Dat konden we een tijdje niet vinden door ontbrekende nummering op een lange straat, maar uiteindelijk toch gevonden.

De volgende dag werden we opgehaald en zijn we met een mini van naar Pai gebracht. Een reis van 3,5 uur met 762 bochten. Dat zijn er dus 3-4 per minuut waardoor ik uiteindelijk dor mijn rug ging. In Pai aangekomen zochten we een taxi naar onze homestay buiten het dorp. Er waren weinig taxi's en niemand kende de homestay. Uiteindelijk toch iemand gevinden die ons erheen bracht. Daar aangekomen bleek het volledig vervallen te zijn. Een kartonnen vloertje met matrassen van handdoek dikte. We hebben ons geld teruggevraagd en ons door de eigenaresse weer terug laten brengen naar Pai. Daar vonden we gelukkig snel een leuke familiekamer in een guesthouse met een mooie tuin met fietsen en molentjes. Pai is een superrelaxed dorpje met veel meer toeristen dan inwoners. Beetje hippiesfeertje. Als jullie de Hollandse jeugd kwijt zijn, die zit in zijn geheel in Pai hebben we ontdekt. Na het eten was mijn rug in zodanige toestand dat Anja een dokter heeft laten komen. Vervolgens werd ik zonder inspraak op een brancard gebonden en met een ziekenwagen naar het plaatselijke hospitaal afgevoerd. Geen prettig tripje. Daar kreeg ik een injectie, pijnstillers en spierverslappers wat gelukkig hielp. De relening was omgerekend 12 euro incl de ambulance. Maar goed dat we een reisverzekering hebben dus.
Uiteindelijk ben ik de volgende dag maar plat blijven liggen en gaat het nu weer goed. Annja en de meiden zijn een trip gaan maken, dus dat vertelt ze zelf.

Na een wat onrustig nachtje (was niet echt een relaxte avond gisteren) op tijd op voor de trip die we geboekt hebben. We werden bij het hotel opgehaald met een Minibusje om vervolgens in het dorp in een open autootje gezet te worden. De meiden vonden het geweldig. We zijn maar met zijn drieen dus echt een Priveritje. Naar een grote witte budha boven op een berg, een treehouse, de pai canyon (doodeng, ik durfde het paadje niet op), prachtige waterval,olifantencamp,Chinese Village, hotsprings (de verkeerde dan beloofd)en uiteraard een tempel. Ondertussen zijn we weer in een andere auto gestopt met nieuwe chaffeur. Apart allemaal. Mooie tocht maar wel een beetje raar met zijn drieen.

Het is ondertussen zondag en het gaat gelukkig beter met peter zijn rug. We zijn vanmiddag naar grotten geweest. Een kilometer of 50 van pai de bergen in. Mooi ritje met onderweg een stop op een van de hoogste bergen van Thailand. We vonden het erg koud daar. De grotten waren geweldig. Op bamboevlotten gingen we naar binnen om binnen de grot in te gaan. Een enorme grote grot, prachtig vanbinnnen. Binnen nog een stukje met het vlot tussen enorme vissen door. Het laatste stuk was een zwaluwgrot, helemaal vol (en dus ook helemaal vol met zwaluwpoep, wat een stank en wat enorm smerig om dingen vast te pakken). De terugwandeling door het bos was ook prachtig.
s Avonds lekker gegeten en nog wat door het stadje gelopen. Het is hier echt supergezellig.

• 20 Juli 2015 - 12:27

Marianne:

Amper een week weg en al heel wat leuke (en minder leuke) avonturen beleefd!! Heel blij om te lezen dat Peter voorspoedig herstelt en ik hoop dat jullie verder nog veel meer mooie dingen met zijn 4en gaan beleven...
    Dat plaatsje Pai klinkt erg gezellig en relaxed. Geniet lekker met elkaar; liefs van ons viertjes xxxx

• 20 Juli 2015 - 15:27

Carlijn:

Wat leuk om te lezen! Is alweer een indrukwekkende reis zover! Veel plezier verder! X

• 21 Juli 2015 - 08:53

Geert:

Nou, dat is me wel een avontuur zeg. Spannend, leuk en soms pijnlijk

• 21 Juli 2015 - 08:55

Geert: