monte teras en rincon de la vieja - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Peter Vos - WaarBenJij.nu monte teras en rincon de la vieja - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Peter Vos - WaarBenJij.nu

monte teras en rincon de la vieja

Door: anjapeterannesamara

Blijf op de hoogte en volg Peter

02 Maart 2012 | Costa Rica, Sámara

‘s Ochtends zijn we naar Monte Terras gegaan. De vulkaan Arenal was verstopt in de wolken (net als de drie keer die Anja en Peter 12 jaar geleden geprobeerd hadden deze te zien). De Arenal is het laatste jaar niet meer actief. Toen we onderweg een Deutscher Backer zagen zijn we een broodje gaan halen. Helaas bleek bij het afrekenen dat 1 broodje Salami 7 euro moest kosten; schandalig! Onderweg waaide het heel hard. Uiteindelijk werd het tegen de avond een >120km/h storm, best heftig. Onderweg gingen we op een terras de Arenal bekijken. Opeens zagen we een enorme slang van circa 2 meter. Gelukkig was deze niet giftig.
Toen we aankwamen op onze mooie plek hebben we de spullen uitgepakt en zijn we een stukje gaan lopen. Toen we even aan het lopen waren kwamen we een vlindertuin tegen. Daar zijn we naar binnen gegaan. Eigenlijk was het al dicht maar we mochten er toch in. Samen met een mevrouw gingen we de tuin in. Eerst gingen we naar de vlinders. Echt heel veel! Maar de meesten sliepen. Daarom was de tuin ook dicht. Toch waren er ook veel wakker. Na de vlinders kwamen we bij kleine konijntjes. Ik (Samara) heb allemaal vlinders gezien in allemaal verschillende kleuren. Paars bruin roze blauw rood oranje groen. Ze waren heel erg mooi ! ik heb ook een baby konijntje op me schoot gehad. Daarna nog bij veel andere dieren: schapen, een varken, kippen en hanen. We gingen ook terug naar Monte terras het hotel maar toen was ik wel heel moe!
‘s Avonds zijn we naar een lokale Soda in het dorp gegaan. Ik (Anne) had heerlijke patatjes, de rest deelde een enorme pizza.
’s Avonds met de eigenaar zijn nieuwe bar ingewijd. De volgende ochtend al weer verder naar de volgende bestemming. We hadden niet zo’n lange reis en dus tijd om onderweg te stoppen. De eerste stop bij een opvanghuis voor ouderloos en aangereden wild. Toch even schrikken dat er enorme jaguars buiten rondlopen. In het met allemaal kleine dingetjes hebben we aapjes, een puma en allerlei papagaaien gezien.
Volgende stop bij een prachtige waterval waar we gezwommen hebben. Heerlijk gezwommen onder het vallende water. Uiteindelijk kwamen we na een rit over een soort steentjesweg bij ons nieuwe slaapplekje, Rinconcito Lodge. Deze bleek een stuk luxer dan gedacht. In plaats van Pinto hadden ze rijst met kip. De kinderen worden hier nog dik als we niet uitkijken. Net voor sluitingstijd zijn we nog even geld wezen halen, hoewel even? Het fouilleren was conform Schiphol. Daarna heeft Peter meer dan 20 minuten aan een balie gezeten om een Spaanstalige dame te bewegen een veelheid papier in te vullen. Waar een geldautomaat al niet goed voor is.
Om 21.45 gingen we naar bed, het personeel zat aan de borrel en de laatste gast was al om 21.00 verdwenen. Iedereen gaat hier vroeg naar bed. De volgende dag durfden we tot 22.00 uur en werden vol bewondering bekeken door de Tico’s.
Vroeg op pad met magen vol roerei of pannenkoek gingen we naar het park. Het was er schitterend. Anne en Samara genoten ook en liepen zonder morren een trail van 3 uur. Dwars over de boomstronken, wortels, berg op en berg weer af. Rincon is een vulkanisch landschap. We zagen stoommeren, een waterval, borrelende cementmeren waar metershoge blubs uit kwamen en genoten de hele tijd van een indringende zwavellucht. Of je op een andere planeet rondloopt. Los daarvan ontdekten we en trope apen. Zij ontdekten ons ook en probeerden ons te bekogelen met takjes en fruit en andere uitwerpselen :). Samara struikelde bijna over een Leguaan die gelukkig ook van haar schrok en wegrende. Uiteindelijk kwam er nog een wasbeer kijken of we iets te eten hadden voor hem. Op de heenweg waren we ook nog bijna over een groene slang heen gereden. Bijna, dus de stand blijft op 1.
Terwijl we dit schrijven zijn we alweer in Playa Samara beland. Ik durf het bijna niet te zeggen maar het is een prachtig plekje. Anne en Samara zijn blij dat ze weer een zwembad hebben.

• 02 Maart 2012 - 07:47

Marianne Derkse:

Wat beleven jullie veel. Er zijn denk ik al heel wat foto's gemaakt. Die zwavelgeur vond ik in indonesie erg vies. Wisten jullie dat Playa Samara daar was? Lieve groet.

• 02 Maart 2012 - 08:43

Marja Vonk:

Lieve mensen, wat geweldig om steeds jullie verslag te lezen! Wat een mooie reis. Heel veel plezier en we kijken uit naar het volgende verhaal! Liefs, Mar

• 02 Maart 2012 - 10:29

Marianne:

Jeetje. Dit was weer echt een lang verhaal met heel veel belevenissen. Volgens mij worden jullie steeds stoerder daar: 3 uur een trail, struikelen over een leguaan, een slang van 2 meter....; alsof t allemaal niets is! Die waterval is echt prachtig en nu toch wel heel bijzonder dat jullie in playa Samara zijn beland! Wij hebben hier alweer onze laatste vakantiedag. Ook veel leuke dingen gedaan zoals logeerpartijtjes en bioscoop, maar wel ' een beetje' anders dan jullie avonturen. Liefs van ons 4en

• 02 Maart 2012 - 11:29

Oma En Opa Vos:

Wat leuk dat jullie in een dorpje terechtkomen dat ze naar Samara hebben genoemd.
    Voor Anne en Samara moet het geweldig zijn om zoveel nieuwe dieren te leren kennen en zoveel nieuwe indrukken op te doen, zoals de stinkende zwavellucht
    Tot ziens en nog veel plezier!