Oceaan en Manuel Antonio - Reisverslag uit Ojochal, Costa Rica van Peter Vos - WaarBenJij.nu Oceaan en Manuel Antonio - Reisverslag uit Ojochal, Costa Rica van Peter Vos - WaarBenJij.nu

Oceaan en Manuel Antonio

Door: anjapeterannesamara

Blijf op de hoogte en volg Peter

08 Maart 2012 | Costa Rica, Ojochal

Zo en hier is dan ons laatste verslag uit Costa Rica. Beetje zuur want we willen nog niet terug. Ondanks alle lieve reacties uit NL. gisteren zijn we gaan varen. We hadden 2 kapiteins, 2 Nederlandse toeristen en 3 Amerikanen aan boord (over die laatste straks meer). Erst gingen we langs de kust om de meest prachtige stranden, wat vogels en brulapen en mooie grotten te bekijken. Toen kregen we een belletje van een andere boot; op 10 km afstand hadden ze walvissen gezien. Op volle kracht gingen we die kant uit. Het werd gelijk spannend! Na 20 min. Begon een van de vs-troelen te zeuren dat ze moest plassen. Tsja, dan moet je maar niet zoveel drinken dachten we allemaal en we voeren door. Even later kwamen we opeens 2 dolfijnen tegen. De boot werd stilgelegd en ze kwamen naar ons toe. Op enkele meters sprongen ze voor de boot uit. PLONS-PLONS, 2 Amerikaanse troelen springen luid schreeuwend over boord om te gaan plassen. Weg dolfijnen. Zeekoeien en dolfijnen gaan niet samen. Zelfs Anja gaf in het Engels het een en ander aan onvriendelijks naar achteren. Voor de zekerheid heb ik ook nog maar wat gezegd. Na een paar minuten kwamen we nog een paar dolfijnen, maar niet meer zo dichtbij. Jammer, tussen de vs-troelen en de rest is het niet meer goed gekomen. Uiteindelijk vonden we de walvissen daar niet. Gelukkig kwam er weer een belletje en de jacht begon weer. Nu hadden we geluk. We zagen water omhoog spuiten en vonden 2 bultrugwalvissen. Alles bij elkaar hebben we ze 4 keer gezien. Elke keer 10 minuten muisstil wachten tot ze weer boven kwamen. De meiden deden het fantastisch en de VS waren ook stil. Een keer op 15 meter. Anne werd zelfs bang of ze niet onder de boot kwamen. Daarna nog lekker midden op de oceaan gezwommen. Het was een groot succes.
De volgende dag naar het national park Manuel Antonia. Het is een van de bekendste parken en dus ook vrij toeristisch (dat vonden we 12 jaar geleden al). Toen we aan kwamen schrokken we al van alle hotels. In het park bleek de “hoofdroute’’ afgeladen met Amerikanen. We hebben toen maar een alternatieve route genomen naar een kleiner strandje. Dat was iets beter, maar na alle rustige plekjes die we tot nu toe hebben gezien vonden we het nog steeds erg druk. Voordeel was wel dat er bij elk dier dat te zien was mensen stonden en we dus konden we niks missen. En bij het strandje aangekomen , zoals we hadden verteld aan de kinderen, krioelde het van de aapjes. Blijft leuk om daar naar te kijken. Verder nog een luiaard van heel dichtbij, leguanen, brulapen, toekans, herten en heel veel vogels gezien. Uiteindelijk toch de moeite waard.
Morgen rijden we terug naar Dos Palmas, ons 1e hotel. Daar kunnen we nog een middag en een ochtend lezen, luieren en zwemmen. Vrijdag vliegen we terug. Tenzij er nog iets bijzonders is dit ons laatste verslag en zien we elkaar weer in Nederland.
Groetjes en liefs,
Anja, Peter, Anne & Samara

• 08 Maart 2012 - 12:32

Patrick En Carlijn:

Die laatste foto! Meesterlijk! Geen verkeerde afsluiting van jullie vakantie zo deze avonturen. Je hebt die Amerikanen gewoon in het water achter gelaten neem ik aan.

Geniet nog lekker even en wel weer leuk dat we elkaar snel weer zien!

Liefs.

• 08 Maart 2012 - 14:30

Geert:

Wat een fantastische tocht op de oceaan. Walvissen dolfijnen en gelukkig geen haaien! Kwist trouwens niet dat de Amerikaans zeekoei in deze wateren voorkomen.
    We hebben genoten van jullie reisverslagen. Kan zo in boekwerk uitgegeven worden!

goede reis terug!

• 08 Maart 2012 - 14:40

Marianne Derkse:

Wat hebben jullie veel gezien zeg. Fantastisch.Goeie terugreis.

• 08 Maart 2012 - 14:49

Elsbet En Erik:

Neem het er nog even van met z'n viertjes, gelukkig is het hier ook voorjaar aan het worden! Alles loopt uit in de tuin. We zien ernaar uit jullie weer te zien incl meer foto's en verhalen van de meiden. Goede reis nog!

• 08 Maart 2012 - 16:22

Oma En Opa Vos:

Jammer dat jullie vakantie er bijna weer opzit.
    We denken dat het voor jullie en vooral voor Anne en Samara een prachtige en onvergetelijke reis is geweest, vooral door de gedenkwaardige ontmoeting met twee U.S.sea-cows midden op de Pacific aan het eind van de vakantie.
    De rest horen we wel als jullie weer terug zijn.
    Prettige terugvlucht!

• 09 Maart 2012 - 16:07

MarjaErikAlexTessa:

Lieve mensen, wat jammer dat jullie reis er op zit. Voor ons is de reis nu ook een beetje ten einde, zo zonder reisverslagen! Wat een avonturen hebben jullie beleefd. We wensen jullie een hele goede reis terug en zien elkaar gauw. Liefs